30 Nisan 2013 Salı

KUĞU İLE BİR KARŞILAŞMA


KUĞU İLE BİR KARŞILAŞMA

Simin Uysal

Bugün belirli bir konu üzerinde düşünürken, hiç beklenmedik biçimde bir kuğunun muhteşem ve zarif imajıyla karşılaştım.  

Bir yandan Kuğu hakkında neler bildiğimi, Kuğulu Park'ı ve çirkin ördek yavrusu masalını düşünür, bir yandan da sevgili Google’a danışırken (zira rüyalar bize araştırma ödevleri de verirler) bir öyküye rastladım. Çok hoşuma gitti. Çevirisi aşağıda:  

“Küçük Kuğu Rüyazaman’da geleceği arayarak uçuyordu. Gölün serinliğinde bir an için dinlenirken, bir yandan da geleceğe bir giriş noktası arıyordu. Bu an, Küçük Kuğu için bir şaşkınlık anıydı çünkü Rüyazaman’a geçişinin kazara olduğunu biliyordu. Onun yalnız başına ilk uçuşuydu ve Rüyazaman’ın coğrafyası da onu biraz endişelendiriyordu.   

 Küçük Kuğu, Kutsal Dağ’ın tepesine doğru baktığında girdap gibi dönen, o ana dek görmüş olduğu en büyük kara deliği gördü.  Yusufçuk yanından uçarak geçerken Küçük Kuğu kara delik  hakkında sorular sormak için onu durdurdu. Yusufçuk Kuğu’ya “Bu, hayal gücünün diğer düzeylerine bir geçiş kapısıdır” dedi. “Ben pek çok aydan beri illüzyonun koruyucusuyum. Eğer kara deliğe girmek istersen izin almak ve bunu haketmek zorundasın.” Küçük Kuğu, kara deliğe girmek istediğinden emin değildi. Yusufçuk’a girişi hak etmesi için neyin gerektiğini sordu. Yusufçuk, “Sana sunulan gelecek her ne ise, Yüce Ruh’un planını değiştirmeye çalışmadan, onu kabul etmeye istekli olmalısın” diye cevap verdi. Küçük Kuğu küçük ve çirkin bedenine baktıktan sonra “Kara deliğe karşı koymayacağım. Akışına teslim olacak ve bana gösterilene güveneceğim” dedi. Bu cevap Yusufçuk’u çok memnun etmişti ve gölün illüzyonunu kaldırmak için sihrini yapmaya başladı. Küçük Kuğu, aniden gölün ortasında beliren girdabın içinde kayboldu.

Kuğu birkaç gün sonra yeniden ortaya çıktı ama şimdi zarif, beyaz ve uzun boyunluydu. Yusufçuk şaşırmıştı! “Kuğu, sana neler olmuş böyle!” diye haykırdı. Kuğu gülümsedi ve “Yusufçuk, Yüce Ruh’a teslim olmayı öğrendim ve geleceğin yaşadığı yere götürüldüm. Kutsal Dağın zirvesinde pek çok harikalar gördüm ve kabullenişim ve inancım nedeniyle değiştirildim.  İyilik halini kabul etmeyi öğrendim” dedi.

Yusufçuk, Kuğu adına çok mutlu olmuştu. Kuğu da Yusufçuk’a illüzyonun ötesinde görmüş olduğu pek çok harikaları anlattı. Şifalanmayı ve evrensel güzelliği kabullenişi sayesinde ona Rüyazaman’a giriş hakkı verilmişti.”

Her hayvan ruhu, eşit derecede güce sahip olsa da her birinin bize yardımları ve öğretecekleri dersler aynı olmuyor. İlginç ve heyecan verici bir nokta da, aynı hayvan ruhunun farklı kişilere farklı derslerle ve yardımlarla geliyor olması.  Sizin Kuğu'nuz ile benimki çok farklı konularda rehberlik ve yardıma gelebilir. Her şey kişiye özel. İlk çağrışımlarım bana bir his vermiş olsalar da, Kuğu'nun hangi armağanlarla geldiğini öğrenmek için keşif ruhu, heyecan ve merak içindeyim. Ne de olsa şamanizmdeki sürpriz faktörünü daima hatırlamakta yarar var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder